Etiketter

måndag 25 november 2013

Nu har de flyttat in hos oss



7 stycken kycklingar blev det till mig och de är 1,5 vecka på bilden. Det är lite olika färger som jag håller på att lära mig namnet på nu. De fläckiga är honung tror jag, den mörka är dark brittish range (om den blir vit på bröstet är det en dark brittish range tuxedo) och så är det en gulbeige och några vanliga beige som jag inte vet vad de kallas än. Det är ännu för tidigt att kunna avgöra om det är tuppar eller hönor, men enligt uppfödaren var nog den här fläckiga en höna för de blir prickiga på bröstet. Den är vackrast tycker jag. En tupp kan man ha kvar så jag hoppas de flesta blir hönor, men enligt statistik så blir 60% tuppar...

 
Här syns den mörka.

 
Här är "Lillfisen" som inte kunde dricka ur vattenflaskan först och då kom han fram när vi kom till buren för han ville att man skulle klämma fram vattendroppar ur flaskan, som uppfödaren gjort. Men nu dricker han själv.

 
Här syns värmelampan, de ska ha cirka 40 grader under den.
De har också fått ett kartonghus, hö och granris att boa in sig i.